Local Adwords inrichten
Vanuit een centraal platform worden de adwords campagnes ingericht met deeplinks naar speciale landingpages voorzien van lokale parameters.
Local Leads is een ideale oplossing om Google Local Search in te zetten samen met uw verkoopkanaal.
De oriëntatie voor een product of dienst begint in Nederland in meer dan 90% van de gevallen op Google. Dat is dus de plek om in ieder geval goed aanwezig te zijn. Tegenwoordig is het nog belangrijker om de zoekresultaten van een lokaal karakter te voorzien.
De huidige consument wil een relevant en lokaal resultaat. Als u uw producten en of diensten via een verkoopkanaal aanbiedt weet u als geen ander hoe lastig het is om juist dat lokale karakter aan de campagnes mee te geven.
Met onze “Local-Leads” oplossing die speciaal is ontwikkeld en uniek is in Nederland kunnen we vanuit een centraal platform lokale adwords campagnes inrichten. Centrale opzet van Google Adwords campagnes, met achter de advertentie een landingpagina voorzien van lokale content en koppelingen naar het betreffende verkooppunt.
Wat deze oplossing zo krachtig maakt is de schaalbaarheid en de mogelijkheid om vanuit één centraal punt direct lokale winkels te ondersteunen. Gekoppeld aan E-commerce en/of POS wordt ook direct de conversies gemeten. Deze oplossing is uniek in Nederland.
Vanuit een centraal platform worden de adwords campagnes ingericht met deeplinks naar speciale landingpages voorzien van lokale parameters.
Landing pages worden voorzien van rich content op basis van de centrale campagnes. Kliks en conversies gaan met dit systeem naar het lokale verkooppunt.
Alle kliks en conversie wordt gemeten. Koppelingen met E-commerce en/of kassa systeem stelt u in staat om ook de ROI direct te meten.
Klanten vinden is natuurlijk de eerste uitdaging, maar klanten binden is uiteindelijk de meest waardevolle uitdaging.
Met de RetailBox+ kunt u uw klanten op diverse relevante punten “triggeren” met de juiste boodschap.
Stel mevrouw de Vries koopt wat in een winkel. Daar wordt haar een klantenkaart aangeboden met voor haar interessante voordelen. Deze mevrouw komt in de database en wordt gekoppeld aan de betreffende winkel. Alle aankopen die ze in deze winkel doet worden geregistreerd en zijn beschikbaar voor de marketing.
Samen met één van uw leveranciers bedenkt u een actie waarbij mevrouw de Vries precies in de doelgroep past. Ze ontvangt een gepersonaliseerde boodschap met daarin een Voucher waarmee ze korting kan krijgen in de winkel. In de winkel wordt haar persoonlijke voucher gescand en deze gegevens komen weer in de RetailBox+.
Indien mevrouw de Vries besluit om haar voucher in de webshop in te wisselen wordt dat ook geregistreerd, maar tevens wordt deze aankoop gekoppeld aan haar fysieke winkel. Hiermee wordt de betrokkenheid van uw verkoopkanaal ook niet geschaad.
Bovenstaande is slechts een mogelijke route. Door de systemen te koppelen zijn de mogelijkheden legio en bent u volledig in staat om een loyalty traject in te richten aanluitend op uw eigen doelstellingen.
De aankopen van alle loyalty-kaart houders worden geregistreerd uit zowel de kassa als via e-commerce.
Gekoppeld aan Copernica bent u direct in staat om alle marketing direct te richten op het (aankoop) gedrag van de klant. Alle marketing wordt voorzien van meetmomenten en de daadwerkelijke conversie kan weer vanuit de kassa gemeten worden.
De klantkennis kan gebruikt worden om uw klanten te begeleiden naar de best passende service. Dat kan een persoonlijk advies op de winkelvloer zijn, maar ook als de winkel zonder voorraad is uw klant via e-commerce laten bestellen. Klant blij dat hij/zij goed geholpen wordt en u behoudt deze klant.
Welke “touch points” zijn er gedurende de Customer Journey en hoe kunnen we hier gepersonaliseerde marketing aan koppelen.
Welke “touch points” zijn er gedurende de Customer Journey en hoe kunnen we hier gepersonaliseerde marketing aan koppelen.
Dit is in onze ogen inderdaad een zeer belangrijk onderdeel van de huidige marketing aanpak. Echter bij veel marketing automation oplossingen ligt de focus heel erg op het online gedeelte.
Toch vindt nog steeds in retail bijna 93% van de transactie op de winkelvloer plaats. De offline plek dus. Wij maken ook gebruik van marketing automation, maar wij koppelen het ook nog eens aan het werkelijke verkooppunt.
Tevens is het een uitdaging om juist in het oriëntatie-traject van klanten de juiste boodschap automatisch uit te sturen omdat er dan nog weinig bekend is van de mogelijke klant. Ook voor deze personificatie hebben we verschillende oplossingen.
Vergeet vooral bij het inrichten van de marketing automation uw verkoopkanaal niet. Uiteindelijk moeten de campagnes resulteren in een trouwe klant die graag of naar de winkel of naar de webshop komt.
Welke customer journey maken jullie prospects en klanten. Juist op dat vlak richten wij de juiste koppelingen van systemen in om bij ieder “touch point” ervoor te zorgen dat de klant/prospect de juiste boodschap krijgt.
Iedere vorm van contact met uw bedrijf wordt gezien als een touch point. Deze touch points zijn triggers die bepaalde processen aan de achterkant in gang zetten. De marketing machine gaat draaien, maar er kunnen ook direct berichten naar het verkoop-team, winkeliers en/of klantenservice worden gestuurd.
Een “customer journey” leidt idealiter tot een trouwe klant. Tijdens dat traject kunnen wij samen met u prosecces inrichten waarbij we door scoring op verschillende punten te meten meer en meer te komen tot een ideaal traject.
Ondanks de vele koppelingen die we al hebben kunnen we ook een eigen lijn op maat maken
Geen bedrijf is hetzelfde en binnen iedere organisatie zijn er andere systemen en processen. Om ervoor te zorgen dat alles optimaal op elkaar is afgestemd kunnen we gezamenlijk met u een “eigen lijn” inrichten. In de praktijk komt het erop neer dat we de systemen die u in huis heeft aan elkaar gaan koppelen en indien er een ontbrekende “tool” is adviseren wij welke oplossing de beste is.
De Lijn die we voor u gaan bouwen zal op maat gemaakt worden om optimaal te integreren binnen de bestaande situatie. Dit hebben we in het verleden inmiddels bewezen.