Eindelijk optimale afstemming van klantgegevens met marketing communicatie
Geen waste meer door mailings en DM die niet geopend worden
Geen waste meer door mailings en DM die niet geopend worden
Uitdaging
Ahrend is een van de meest vooraanstaande kantoorinrichters in Nederland met zeer geavanceerde designs. Wat echter ontbrak was een up-to-date klantkennis systeem. In de diverse bronnen worden heel veel gegevens van klanten verwerkt die niet toegankelijk waren voor Sales & Marketing. Hierdoor liepen veel marketing ideeen en acties vast. Er werd ook gebruik gemaakt van Copernica. Maar ook niet optimaal omdat de database in dit systeem ook niet actueel was.
Een soort Data Verkeersplein
De RetailBoxPlus heeft een koppeling gelegd met Baan V. We hebben alle webformulieren zodanig ingericht dat ze direct in Copernica komen en ook hier goed verwerkt worden. Direct geschikt voor automatische opvolging. De e-commerce activiteiten zullen ook worden aangesloten zodat er één centraal platform met actuele data ontstaat waar Marketing & Sales direct op in kunnen springen. Een volledig op maat gemaakt marketing automation systeem.
Externe lijst met doelgroep personen worden ingeladen in marekting applicatie en ontvangen een DM met een unieke code
Bezoekers van deze actie krijgen direct de juiste berichten vanuit de centrale markting applicatie terwijl het sales team wordt voorzien van een overzicht van “leads” voor verdere opvolging
Met deze unieke code kunnen bezoekers unieke content zien + een win-actie. Alle handelingen worden gemeten en centraal opgeslagen
De resultaten worden direct gemeten en kunnen worden vertaald naar een “Lead-score”. De conversies blijven te allen tijde zichtbaar in de marketing app. Dit geeft Ahrend inzicht in het rendement van de acties
Kantoor;
Koos Postemalaan 2 - Mediapark
1217 GP Hilversum
T: +31 (0) 486 700 275
E: mail@retailboxplus.nl