Fingerprinting voor herkenning anonieme websitebezoeker

Een klantprofiel kun je natuurlijk alleen aanmaken als je weet wie de klant is. Maar voordat hij of zij zich bekendmaakt door een aankoop te doen of zich te abonneren op de nieuwsbrief, kun je al interessante data verzamelen. Welke producten er zijn bekeken bijvoorbeeld, of welke artikelen in het winkelmandje zijn geplaatst. Met behulp van geïntegreerde algoritmen voor fingerprinting wordt een anonieme bezoeker aan de hand van allerlei technische kenmerken van een device herkend.

Zodra deze bezoeker zich bekendmaakt, komt de informatie over zijn of haar gedrag met terugwerkende kracht beschikbaar. Met deze gegevens is het mogelijk de content aan te sluiten op de fase van de customer journey. Deze tool richten we ook voor Mooi Parfumerie in. De data kunnen vervolgens met behulp van onze marketing toolbox ook worden gedeeld met de e-mailmarketingsoftware van Copernica. Zo is het niet alleen mogelijk om verlaten-winkelwagencampagnes te versturen, maar ook de nieuwsbrief zo te personaliseren dat alleen de producten met de hoogste koopintentie worden getoond. De e-mailcampagne wordt nog relevanter met uiteindelijk een hogere omzet als resultaat.
(zie ook artikel Emerce)